MATEŘSKÁ ŠKOLAZÁKLADNÍ ŠKOLAŠKOLNÍ DRUŽINAŠKOLNÍ JÍDELNAMIMOŠKOLNÍ AKTIVITY

Sluníčka

Sdělení rodičům, týdenní a dlouhodobý plán

Sluníčka na 2. lekci plavání

23. 9. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Košík plný ovoce

20. 9. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Celým týdnem nás provázela básnička Červené jablíčko. Povídali jsme si o ovoci, upevnili jsme si jeho různorodost, podobu, využití, význam, ale i barevnost. Pohybové aktivity byly motivované nejen ovocem, ale i červíčkem, kdy děti prolézaly látkovým tunelem jako červík v jablíčku. Krásný košík plný ovoce si děti i vyrobily, práce byla rozdělaná na několik částí, vše zvládly skvěle. V rámci grafomotoriky si děti procvičily svislé a vodorovné čáry, které potom využily při výrobě košíku. A měli jsme hned dvě krásné oslavy narozenin našich kamarádů Markétky a Daliborka.

Sluníčka na 1. lekci plavání

19. 9. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Jsme kamarádi

13. 9. 2022 Mateřská škola Sluníčka

V týdnu s názvem Jsme kamarádi děti upevňovaly znalost pravidel bezpečného chování v mateřské škole, rozvíjely přátelské vztahy a empatii. Seznámily se se stejnojmennou písní Jsme kamarádi, s hudebními nástroji naší třídy, hračkami, hrami, stavebnicemi, ale hlavně se sebou navzájem.

Při pohybových aktivitách vyzkoušely cvičení s overbally a s míči různých velikostí a vyzkoušely si společnou koordinaci při hrách s padákem. Hlavičku si děti trénovaly při řešení různých úkolů na tabulkách Logico, listech, v dětských časopisech či při hledání správného řešení logických her pro jednoho hráče.

Skvělá parta Sluníček

8. 9. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Ve třídě Sluníček se v novém školním roce sešla skvělá parta nových kamarádů. První dny jsme se vzájemně poznávali, seznamovali. Děti si osvojovaly jsme pravidla soužití ve třídě, dodržování bezpečného chování i správné hygieny. Hravou formou jsme upevňovali jména kamarádů. Povedlo se nám vyplnit pamětní list, kde si děti už vyzkoušely samostatnou práci. Popřáli jsme hned dvěma kamarádkám k narozeninám, a to Emmičce a Marušce. A velkou novinkou u Sluníček je pro děti samostatnost při nalévání pití a při mazání svačinek, vše zvládají skvěle, šikulky. Těšíme se na společný sluníčkový rok.

Těšíme se na prázdniny

7. 7. 2022 Mateřská škola Sluníčka

V posledních dnech ve školce jako Sluníčka nás čekalo opět spousty zábavy, ale i loučení. V pondělí jsme si opakovali, nám již známé věci a úkoly. V úterý se k nám přišli podívat kamarádi třetích tříd ze základní školy, kteří si pro nás připravili divadélko – Dědečkova (babiččina) rukavička. Ve středu jsme si hráli s oblíbenými hrami, povídali jsme si o tom, co nás čeká o prázdninách. Stavěli jsme domečky pro broučky. Naše kamarádka Ellinka nám jako poslední představila svůj třídní projekt, který se nám velmi líbil. A poslední sluníčkový den jsme museli splnit úkoly Sluníčkové stezky, která nás zavedla až k velké zlaté krabici plné pokladů. Všichni jsme si poslední dny jako jedna třída moc užívali, připili jsme si dětským šampaňským a společně se těšili na prázdniny.

Všem dětičkám přejeme krásné letní prázdniny a v novém školním roce mnoho úspěchu ve škole. Vaše paní učitelky ze Sluníček 🙂

Rozloučení s mateřskou školou

24. 6. 2022 Mateřská škola Sluníčka

U příležitosti rozloučení dětí s mateřskou školou jsme zažili ve čtvrtek 23. 6. 2022 příjemné setkání s paní starostkou obce Václavovice, místostarostou a panem ředitelem. Všichni dětem popřáli cestu do základní školy plnou úspěchů a nových radostných zážitků. Děti dostaly pamětní listy, dáreček a knížku na památku od SRPŠ.

Školka v přírodě: 4. den

16. 6. 2022 Mateřská škola

Čtvrtý den ve školce v přírodě se nesl v indiánském duchu. Hned po snídani si děti vyrobily indiánské čelenky a náhrdelník. Zahrály si indiánské hry, naučily se indiánský pokřik. Na obídek jsme měli gulášovou polévku a výborné rizoto. Po odpočinku si pro děti přišli indiáni, pomalovali je indiánskými barvami a vydali se na indiánskou výpravu do letního zábavního parku na Bílé. Děti si vyzkoušeli spoustu atrakcí a užili si plno zábavy. Na večeři byl knedlík s omáčkou a masem, všem nám moc chutnalo. Děti si ještě dodělaly své lapače snů, mají je opravdu moc krásné. Čeká nás poslední noc a zítra se těšíme domů.

Nanukové mlsání

16. 6. 2022 Mateřská škola Sluníčka

V parném letním odpoledni, na chvilku si někde sedni. Sedni si tam do stínu, dej si třeba zmrzlinu. Ke dni dětí jsme dostali od jedné moc hodné maminky na mlsání nanuky. Každý si na sladké odměně moc pochutnal! 🙂 Tímto chceme za všechny moc moc poděkovat.

Školka v přírodě: 3. den

15. 6. 2022 Mateřská škola

Dneska jsme se zase pěkně vyspali a těšili se na další dobrodružství. Hned po snídani se děti vydaly do lesa, kde stavěly domečky pro skřítky. K tomu si zpívaly písničku Skřítkové tesaři, vylezte z mechu. Chopte se náčiní, postavte střechu a práce jim šla krásně od ruky. Obídek byl výborný, vývar a špagety. Odpoledne se děti vydaly po stopách medvědů a pašeráků, tedy po naučných cestách plných úžasných překvapení. Výlet byl náročný, ale děti ho krásně zvládly. Na večeři jsme měli řízek s bramborovou kaší a potom se pustili do výroby lapače snů. Pak šup do pyžámka, návštěva pošťáka, pohádka a dobrou noc. To nám ten den zase rychle utekl.

Školka v přírodě: 2. den

14. 6. 2022 Mateřská škola

Druhý den ve školce v přírodě na Bílé byl plný nových zážitků. Hned ráno po dobré snídani jsme si s Míšou a Robinem vyrobili skupinkové vlajky a vydali se na další poznávání okolí. Tentokrát jsme šli lesní cestou, kde děti plnily zajímavé úkoly až k oboře se zvířátky. Dokonce jsme jim dali ohryzky z našich jablíček, na kterých si pochutnaly. Dali jsme si dobrý obídek, kuřecí plátek s rýži a těšili se na odpolední program, který byl plný soutěží a her. Dětičky nakreslily krásné pohledy pro své maminky a každý si svůj obrázek hodil do dopisní schránky. Na večeři jsme si moc pochutnali, měli jsme výborné buchtičky s krémem. To byla mňamka.

Školka v přírodě: 1. den

13. 6. 2022 Mateřská škola

Ráno daly naše dětičky ze školky pusinku mamince, tatínkovi a vyrazili jsme směr Bílá v Beskydech do školky v přírodě. Po ubytování jsme šli prozkoumat nedaleké dětské hřiště. Na obídek jsme měli čočkovou polévku a zapečené těstoviny. Po krátkém odpoledním odpočinku šly děti s instruktory Robinem a Míšou prozkoumat obec Bílou a dokonce se svezly na malé lanovce. Ale taky zjistily, že pláštěnka do batůžku opravdu patří. Zastihl je déšť, oblékly pláštěnky a honem zpátky na chatu. Na večeři jsme si pochutnali na rajské omáčce s knedlíkem. To byla dobrota. Chvilku jsme si pohráli, přišla pošta a po pohádce šupky do postýlek. První den školky v přírodě jsme zvládli skvěle.

Vodácká pohádka

10. 6. 2022 Mateřská škola

Divadélko Ententýky nás tentokrát navštívilo s Vodáckou pohádkou. Společně s myškou Klárkou jsme naučili plavat veverku Terku. Už víme, jak se zdraví vodáci, jak se chránit před sluníčkem i co udělat, když se někdo zraní. V malém vodáckém kurzu jsme se seznámili s pojmy jako pádlo, zadák, háček. Zazpívali jsme si i vodáckou písničku, teď už se jen těšíme na léto.

Ať žijí duchové! – spaní ve školce

7. 6. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Minulý týden ve čtvrtek jsme se hned ráno vypravili na procházku za překvapením, která byla až v Bruzovicích. Celých 8 kilometrů jsme zvládli pěkně po svých nožičkách, takže když jsme došli do cíle, čekalo na nás překvapení v podobě koní, na které jsme se podívali, dozvěděli jsme se spousty zajímavostí a taky jsme se mohli každý na koni projet. Cestou zpátky už jsme jeli raději autobusem. 🙂

Celý den nás provázelo téma "Ať žijí duchové", takže si holky ve školce vyráběly kostým bílé paní a kluci, ti si zase vyrobili kostým rytíře. Taky jsme hráli spousty her a večer na nás čekalo kino s pohádkou, Ať žijí duchové. Když kino skončilo, čekala nás noční stezka odvahy, byli už jsme unavení a moc jsme se těšili, protože na nás čekalo překvapení. Všichni jsme stezku moc hezky zvládli. Našli si lucerničku se svým jménem, se kterou, jsme pak šli do úplné tmy na stezku a svítila nám jen naše lucernička. Pak už nás čekalo čištění zoubků a postýlka, do které jsme se po celém dni všichni těšili.

Ráno nám kamarád Honzík představil svůj projekt se svým oblíbeným výletem a pak jsme všichni dostali pamětní list, protože jsme zvládli stezku odvahy a spinkání ve školce.

Hukvaldy

7. 6. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Na úterý 31. 5. 2022 jsme si objednali nejen autobus, ale i pěkné počasí a vydali se s batůžkem a velkou svačinou na celodenní výlet. Navštívili jsme hrad Hukvaldy, kde jsme se v rámci workshopu Zbojnická hledačka dozvěděli spoustu zajímavostí a vyluštili hádanku, za kterou děti dostaly na památku placku s hradem. Viděli jsme krásnou přírodu, užili jsme si oběd venku, pozorovali jsme oboru daňků a pohladili si sochu lišky Bystroušky pro štěstí.

Ahoj, motýlku!

3. 6. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Jak se zrodí motýlek? To už děti ze třídy Sluníček ví. Jednotlivé fáze vývoje motýla jsme si ukázaly na obrázku, pohybově znázornily vlastním tělem, a dokonce i vyrobily. Děti dokreslily polovinu motýlka a zdokonalovaly jemnou motoriku při trhání barevných papírku na ozdobení svého motýlka. Při cvičení s padákem jsme z některých kamarádů vytvořily kuklu a při soutěživých hrách v družstvech jsme zdokonalovaly týmovou spolupráci. Děti pracovaly i s pěknou pomůckou, kde vyhledávaly 5 obrázků, které k sobě patří a poskládaly z nich příběh života. Krásné motýlky děti sestavily i z kamínků. Letí motýl tiše, křidélka má jako z plyše...

Čarování se zvířátky ve školce

31. 5. 2022 Mateřská škola

V pátek 27. 5. 2022 nás navštívil kouzelník Aleš. Děti viděly kouzelná zvířátka, která upoutala jejich pozornost a rozvíjela fantazii. Některé kouzla si děti i vyzkoušely. Zajímavá a veselá kouzla vyčarovala dětem i úsměv na tváři.

Hopsalín dětem

V úterý 24. 5. 2022 si děti ze školky užily zábavné dopoledne s Hopsalínem. Sportovně motivovaný program byl plný tanečků, soutěží a zábavy. Každé dítě si odneslo nejen skvělý zážitek, ale i balónkovou létající myšku. Děkujeme SRPŠ za finanční dar na tuto akci ke Dni dětí.

Život v trávě

23. 5. 2022 Mateřská škola Sluníčka

V týdnu s názvem Život v trávě jsme se s dětmi seznamovali s našimi nejznámějšími druhy hmyzu a s jejich způsobem života. Povídali jsme si čím jsou pro nás užiteční, jak se k nim chovat v přírodě a neubližovat jim. V obrázkových knížkách a encyklopediích děti vyhledávaly obrázky hmyzů a brouků. Pracovali jsme s barvou a tuší. Procvičovali jsme hrubou motoriku a koordinaci těla při cvičení a překážkové dráze. Dramaticky jsme si ztvárnili říkanku "Polámal se mraveneček..." Poslechli jsme si příběhy z knížky Mravenci se nadají od O. Sekory. Venku jsme hledali hmyz a broučky, které jsme pomocí lupy zkoumali, prohlíželi si je a pak jsme je opatrně zase postili do trávy.

Sluníčka a Den zdraví

19. 5. 2022 Mateřská škola Sluníčka

V pátek 13. 5. 2022 se Sluníčka zúčastnily akce Den zdraví pořádané Střední zdravotnickou školou v Ostravě. Procházeli jsme různými stanovišti. Děti se zjistily, co je to canisterapie a co umí takový pejsek, který pomáhá lidem. Viděli jsme ukázku práce psovodů. Nejvíce děti bavilo ošetřovat své plyšáčky, kde si děti vyzkoušely nejen svou zručnost, ale vyslovily i příčinu zranění. Zajímavým stanovištěm bylo pískoviště. Teď už každý ví, co na takové pískoviště patří, a co určitě ne, a proč? Děti si odvezly i malý dáreček.

Moje země Česká

Děti ve třídě Sluníček si osvojovaly poznatky o České republice. Získávaly povědomí o státních symbolech ČR, poslechly si i českou státní hymnu. Pracovali jsme i s mapou, kde jsme si vysvětlili význam barev na mapě, ukázali jsme si, kde se nachází naše bydliště a zjistili, že hranice naší země není rovná čára. O tom se děti přesvědčily i při obkreslování siluety České republiky, kterou potom vybarvily podle mapy se správným zachycením barev. Vše jsme upevňovali v různých činnostech: skládali jsme puzzle ČR, prohlíželi knížky, mapy, zahráli si pohybovou hru "Hory a nížiny", cvičili jsem motivováni putováním po České republice, přečetli si básničku Moje země Česká, … Děti si vyzkoušely nový grafický prvek horní oblouk s vratným tahem s motivací hor. Děti krásně zvládly i procvičení protikladů a vyrobily si malý státní znak Českého lva.

V naší projektové knize přibyly další dva krásné příběhy, tentokrát od Ellinky, které se líbilo u moře a s Vítečkem jsme zavítali na pouť. Krásné 6. narozeniny jsme tento týden oslavili se Sabinkou, Emmičkou a Blažejíčkem.

Rodina, místo kam patřím!

9. 5. 2022 Mateřská škola Sluníčka

Maminko, mámo, já tě mám rád... takto začínala písnička, kterou se děti učily celý minulý týden pro své maminky k svátku. Celý týden se nesl v duchu rodina, blízcí přátelé a kamarádi. Děti si upevnily a uvědomily význam rodiny, že každý máme svůj domov. Rozvíjely kreativitu, představivost a fantazii při práci. Předváděly své rodiče při práci, modelovaly je z plastelíny, kreslily svou rodinu do rámečku a připravovaly přáníčka a dáreček pro maminky... Povídali jsme si jak se naší rodiče jmenuj, kolik mají let a jakou vykonávají práci. Procvičovali jsme taky grafomotorické cvičení, správné držení psacího materiálu a uvolněný tah tužkou. U zpívání jsme rozvíjeli fonetiku a hru na Orffovy nástroje. Při cvičení, tanečně pohybových hrách a na školním hřišti jsme zdokonalovali hrubou motoriku a koordinaci celého těla. Náš kamarád Robin nám představil třídní projekt "Život na Zemi" a s kamarádkou Kristýnkou jsme oslavily její narozeniny.

Divadlo loutek Ostrava

5. 5. 2022 Mateřská škola

V pondělí 2. 5. 2022 jsme navštívili Divadlo loutek Ostrava a na alternativní scéně viděli krásnou hravou pohádku o jednom psím zatoulání s názvem Fuj je to! Poutavý příběh pejska Haryka zpestřily stavební stroje, které si děti po představení mohly prohlédnout a vyzkoušet, stejně tak si pohladily loutky pejsků.

Ten umí to a ten zas tohle...

4. 5. 2022 Mateřská škola Sluníčka

...a všichni dohromady uděláme moc. Každý má své povolání, práci čili zaměstnání, toto téma jsme si přiblížili v různých činnostech. Pracovali jsme s krásnou pomůckou Pexetrio Povolání, kde děti vyhledávaly tři obrázky daného povolání, které potom pojmenovaly. Nebo děti naopak vyslovily, co dělá člověk v daném povolání, osvojily si používání sloves. Děti si procvičily, upevnily správný uvolněný tah ležaté osmičky, což jsme využili i při kreslení dráhy letadla, kterou zvládne šikovný pilot. Lepily komín z cihel pro hnízdo s čápi jako zedníci, byly vedeni ke správnému postupu při práci. I v pohybových aktivitách děti soutěžili, kdo postaví nejdříve komín z daných kostek, nebylo to vůbec lehké, když jde o čas. Další poutavý příběh v našem projektu nám napsal malý motorkář Mikulášek. Děti si samy vyzkoušely svoji zručnost při práci s kladívkem, šlo jim to opravdu skvěle, maminky budou mít radost.

Sluníčka u hasičů ve Václavovicích

V pátek 29. 4. 2022 jsme si užili dopoledne u hasičů ve Václavovicích. Děti zjistily jaké vybavení má hasičské auto a že hasiči nehasí jen oheň. Dokonce děti plnily různé úkoly jako házení míčku nebo spojování hadice. Nejvíce je však bavilo hasit "hořící dům" vodou. Děti si vybraly za splněné úkoly odměnu. Viděli jsme i ukázku práce hasičů, kdy zachraňovali cyklistu sraženého autem. Těšíme se zase za rok na tuhle krásnou akci.