MATEŘSKÁ ŠKOLAZÁKLADNÍ ŠKOLAŠKOLNÍ DRUŽINAŠKOLNÍ JÍDELNAMIMOŠKOLNÍ AKTIVITY

Matematika pro II. třídu na 23. 3. - 27. 3. 2020

« zpět
23. 3. 2020

Stále procvičujeme sčítání a odčítání do 100 – příklady s přechodem (když jsou výsledky v jiné desítce) rozkládejte.

Příklad: Dítě přečte příklad 64-7 a pak říká nahlas: 64 mínus 4 je 60 a ještě mínus 3 je 57. (Neříká už nahlas "sedmičku si rozložíme na 4 a 3" – to už by měl předem v mysli postřehnout. Pokud nepostřehuje – procvičujte rozklad čísel 2 až 9 na dvě různá čísla.) Při sčítání zase např.: 64+7 říká 64+6 je 70 a ještě plus 1 je 71. (Dítě postřehuje, kolik chybí do 70ti a pak přičítá zbytek – pokud se nedaří procvičujte rozklad čísel 1-9. Ptejte se: Kolik chybí "do deseti", respektive "do konce desítky"?)

Sloupcové příklady (pod sebe): Sledujte, jak dítě počítá nahlas! – Musí si zapamatovat 1. postup (počítáme ze spodu nahoru a začínáme od jednotek) a 2. formulace (při odčítání se ptáme "a kolik je", jedna jde dále, jedničku opíšeme atd.) Děti někdy švindlují, příklad si vypočítají z hlavy běžným způsobem a zapíšou výsledek – proto je třeba, aby počítaly nahlas.

Níže naleznete zábavné pracovní listy a omalovánky k probíranému učivu i k opakování z Matematiky.

« zpět