Vážení rodiče, milí žáci, pro zájemce IV. a V. tříd o robotiku a programování jsme připravili bezplatný kroužek ROBOKOD 2024, ve kterém z LEGO Education SPIKE stavíme roboty s displeji, motory a čidly, jejichž funkce programujeme v iPadech v jazyce Scratch.
PS: i když nemůžeš přijít vždy, přijď, kdy můžeš!
Tyto soboty od 9:00 do 11:00 hod. (sraz před školou):
9. 11. 2024
16. 11. 2024
23. 11. 2024
30. 11. 2024
7. 12. 2024
14. 12. 2024
21. 12. 2024
18. 1. 2025
25. 1. 2025
22. 2. 2025
1. 3. 2025
8. 3. 2025
15. 3. 2025
22. 3. 2025
29. 3. 2025
5. 4. 2025
12. 4. 2025
26. 4. 2025 (společné dopoledne s rodiči + rozdávání diplomů)
Těší se na vás tým ROBOKOD 2024:
Bc. František Trvaj
Mgr. Tomáš Milerski
RNDr. Mgr. Ivo Novák, Ph.D.
více na www.robokod.cz
a takhle nějak nám to šlo v minulých létech 🙂
Příjemnou vánoční atmosféru jsme si dnes společně užili v naší škole na tradičních tvořivých dílnách. V každé třídě se vyráběly vánoční dekorace a dárečky. Nechybělo lití olova a zvuk vánočních písní či koled.
Děkujeme, že jste s námi přišli strávit adventní čas. Bylo to opět moc milé setkání.
Třeťáci a páťáci jsou v půlce plaveckého výcviku a už toho spoustu umí. Vytahují se často ploutve, kroužky i desky. Posilují svaly na rukou i nohou, učí se dobře pracovat s dechem i tempem. Naučili se skákat do vody a někteří trénují i šipku.
Tradičně nás při zahájení turnaje Regionu Slezská brána navštívil Mikuláš, anděl a čerti. Letošního ročníku se zúčastnilo 9 družstev, která se spolu utkala ve dvou skupinách. Vítězové skupin pak bojovali o medailové pozice. Líté boje skončily až po 13. hodině. Zvítězilo družstvo ZŠ Vratimov Datyňská, na druhém místě se umístilo naše družstvo ZŠ Václavovice a třetí místo obsadilo družstvo ZŠ Sedliště. Nejdůležitější ale je, že zápasy proběhly v duchu fair play a všichni si dopoledne pořádně užili.
Cestování časem třeťáky zavedlo do ledových míst. Podívali jsme se do Grónska a na oba světové póly. Doufáme, že tím přivoláme zimu a sníh i do našich krajin.
V celé škole to dnes vypadalo jako v černobílém filmu. Děti i učitelé přišli jako čerti nebo andělé. Každý podle chuti, pocitů, dobrých skutků či hříchů.😀I výuka byla černobílá. Druháčci tvořili černobílé práce v matematice, čtení i českém jazyce.
A při práci všichni netrpělivě čekali na trochu barev. Přišel totiž Mikuláš, čerti a anděl.
Ti tady teda řádili, to jste měli vidět. Anděl s nimi bude mít teda hodně práce, aby se polepšili. Tak snad se polepší i některé děti.
Byl to krásný den. Moc děkujeme za dobrůtky.
Na chvíli jsme opustili pracovní sešity a šli jsme vybít svou energii do jump centra ve Frýdku-Místku. Všechno vyšlo perfektně a na cestě zpět jsme ještě stihli krátkou procházku podél řeky Ostravice s výhledem na Beskydy.
Děti z druhé a čtvrté třídy dnes plavaly naposledy. Ale určitě si poslední plavání velmi užily. Závodily, soutěžily, ale hlavně se velmi zdokonalily v plaveckých stylech a předvedly ty nejlepší výkony. I paní lektorky pěly chválu, a nejen ony mají z dětí radost. Byli skvělí a zaslouží si velkou pochvalu.
V pozdních pondělních odpoledních hodinách proběhla přednáška Jiřího Haldy v přednáškovém sále Vyšší odborné školy sociální. Všichni rodiče určitě neměli možnost navštívit avizovanou přednášku p. Haldy. Pokud má někdo zájem, posílám stručnou rekapitulaci.
Není potřeba pana Jiřího Haldu dalekosáhle představovat, protože je známým a uznávaným speciálním pedagogem, lektorem a terapeutem rodinných vztahů. Jeho práce se orientuje na poruchy chování a učení, o kterých je dávno známo, že vychází z chybných rodinných vzorců. Tentokrát byla přednáška zaměřena na téma "Mámo, táto, co můžete udělat lépe?"
Pan Halda na přednášce poukazoval na dva vývoje dítěte. Prvním z nich je vývoj psychosexuální. Tento jev trvá od narození po dospělost a má několik etap. Každá z nich má důležité místo ve vývoji každého člověka a je ovlivňována postoji rodičů. Druhým vývojem je v. psychosociální a zahrnuje změny ve způsobu prožívání. Tady přednášející dost často poukazoval na smysl vojny u mužů, která svými pravidly "měnila muže na chlapy". Chlap je v tomto přirovnání vyobrazen jako zodpovědný dospělý jedinec, který drží slovo, je tedy sociálně zralý. I psychosociální vývoj je ovlivněn vnějšími faktory, mezi ty hlavní patří bezesporu rodina.
Oba tyto vývoje se musí v určitě době růstu jedince potkávat, a sice v období puberty. Je zapotřebí, aby byla v obou určitá rovnováha, která se pak projevuje na přiměřeně fyzicky vyspělém jedinci se zdravou dávkou sociálního smýšlení. V poslední dekádě však můžeme pozorovat i opak. Pan Halda uváděl nejčastější příčinu, která vede ke změnám ve vývoji dětí.
Bílé světlo je záření pocházející z různých zdrojů. Děti ovšem nejvíce ovlivňuje záření v jejich mobilních telefonech v nočních hodinách, kdy je lidský organismus fyziologicky připraven na odpočinek. Pokud dítě v době odpočinku nasává do organismu bílé světlo, spouští to v jeho těle reakci s melatoninem – tzv. spánkovým hormonem. Zvyšuje se jeho spotřeba, což má za následek rovnováhu mezi pohlavními hormony. Myslím, že není potřeba zdůrazňovat, že děvčata potřebují v těle jiný koktejl hormonů než chlapci. Pakliže se ale tento koktejl ovlivňuje melatoninem, nejsou děti v pubertálním věku schopny psychosociálně rozeznat, ke kterému pohlaví patří. Důsledky mohou být opravdu závažné. Pokud se jejich psychosociální vývoj zastaví ještě dříve, v období okolo šestého roku, je možné, že si dítě za svou identitu zvolí třeba zvířátko.
Přednáška se dále zaměřovala na komunikaci mezi rodiči a dětmi v období puberty. Pakliže budete mít zájem se o tématu dozvědět více, sáhněte po některé z publikací pana Haldy.
Kolik času denně strávíme u počítače, mobilu či herních konzolí? Co sledujeme, co sdílíme, co hrajeme nebo s kým komunikujeme? Co už je závislost a co ještě ne? Jak může závislost končit? A jak jsem na tom já? To jsou otázky z dnešního programu. Zkuste se také zamyslet. A hlavně nás děti sledujte, jestli to nepřeháníme.
Strašidla a strašidýlka se v naší škole vyrojila hned ráno. Byl to šrumec. Čtvrťáci pomáhali prvňáčkům a nakonec všechny děti zvládly připravené úkoly a úspěšně rozluštily tajenku. Za odměnu jim kouzelný automat vydal sladkou odměnu. Všechny úkoly si pro mladší spolužáky vzorně a s nadšením připravili páťáci.
Dnes jsme se všichni přenesli do světa třídění a recyklace. I když už víme, co to znamená, je dobré si to připomenout. Po trošce teorie nás čekala hra, ve které jsme roztřídili odpad na obrázkových kartách. Vhodit ho do správného kontejneru bylo někdy nelehké. Za každou chybičku jsme udělali dřep. A věřte, že chybičky se vloudily.
Shlédli jsme video o recyklaci, skládce i spalovně odpadů, kterých je zatím v ČR jen pár. Že se třídění vyplatí, to bezpečně víme. Buďme tedy ještě lepší a chraňme nejen přírodu, ale i sebe.
Na stránkách https://tonda-obal.cz/ najdete spoustu informací, inspirace, podpory a her. Tak koukněte.
Sluníčko, padající listí a poznávání zvířat a jejich světa. Krásný den v ZOO prožili dnes třeťáci.
🐯🦁🐻🐵🐷🐒🪿🦅🕷🐍🐊🐫🦚🦜🦩
Třeťáci se vydali učit ven. Pod modrou oblohou a slunečními paprsky jim to šlo moc dobře. Připravili si navzájem slova zaměřená na párové souhlásky, propočítali spoustu příkladů na násobilku, zahráli si hru na anglické číslovky do 12 a přečetli informativní text o Egyptě. Své znalosti z textu pak využili při řešení běhacího kvízu. Snad počasí vydrží, venku je to fajn.
18. 10. 2024
Dnes jsme pokračovali v našem objevování Egypta. Děsivé mumie zaplnily hřiště před školou a následovala bitva. Poddaní se snažili uchránit své faraony před útokem římských vojsk.
11. 10. 2024
Cestování v čase třeťáky dnes dopravilo až do starého Egypta. Postavili pyramidy "téměř” stejných rozměrů, jakých dosahují ty v Egyptě. Rozluštili také starodávné písmo a díky tomu vyluštili záludné šifry. Myslíme, že jsme všechny krásy tohoto písečného státu ještě neobjevili, a tak se tu nejspíš ještě chvíli zdržíme.
Celá škola se dnes vydala na exkurzi obecního úřadu. Díky vstřícnosti pana starosty a ostatních zaměstnanců jsme mohli nahlédnout do nově zrekonstruované budovy a prohlédnout si všechny její prostory.
Hned při vstupu nás ohromila vůně novoty. Pan starosta nás mile přivítal a povyprávěl o své profesi. Představil zaměstnance a pečlivě nás budovou provedl.
Moc se nám na úřadě líbilo a panu starostovi děkujeme.
Děti a učitelé ZŠ Václavovice 😃
Krásné podzimní počasí jsme využili k cestě do školy pěšky, na kole nebo koloběžce. Ráno jsme se zahřáli rozcvičkou před školou a zapsali jsme si vzdálenost, kterou jsme ušli cestou do školy. Spočítali jsme, kolik máme koupit rohlíků ke snídani a hurá na cestu! Ti zdatnější si dali s paní učitelkou běžeckou trasu. Ti, kteří si tolik nevěřili (i když určitě zbytečně), se vydali pěším okruhem do obchodu pro snídani. Sešli jsme se na hřišti u školní družiny. Po vydané energii nám přišly vhod vlastoručně namazané rohlíky a teplý čaj, který nám připravila paní školnice. Ráno jsme si užili, vylepšili jsme svoji fyzickou kondici a ještě šetřili životní prostředí.
A to není všechno. Každý den ráno si v tomto týdnu můžete s námi dát před školou rozcvičku. Tak hurá do toho!
Děti ze čtvrté a druhé třídy odvádí na plavání skvělé výkony. Každý čtvrtek s radostí hupsnou do vody, a i když je malinko studenější, neodradí je to a plavou jako o závod. Skáčou šipky, soutěží, procvičují plavecké styly a mnoho dalšího. A lektory si děti nemohou vynachválit. Jsou totiž i hodní.
Jsme na ně pyšní.
Sluníčko svítí a teplé počasí úplně volá po podzimním výletu. Třeťáci vyrazili na hřiště, protáhli svá těla, vylezli na každou prolézačku a sjeli nejednu skluzavku, zkoušeli stát na obrovských skákacích koulích i hledali rovnováhu na točícím se kruhu. Není divu, že na konci dne byli všichni dost unavení.
V nádherném počasí jsme si probrali teorii, dopravní značky i křižovatky a pak hurá na hřiště. Chvíli jsme byli cyklisty, chvíli chodci a výborně jsme si procvičili všechno, co jsme se naučili v učebně.
Dnešní Den životního prostředí jsme věnovali stromům. Čekala nás spousta aktivit. Zkoušeli jsme frotáž kůry, kimovku s přírodninami, sestavovali jsme paletu odstínů zelené barvy v přírodě, tvořili stromová strašidla a domy pro lesní skřítky. Zkoušeli jsme najít svůj strom se zavázanýma očima, vyplnili jsme pracovní listy o našem třídním stromu. Zopakovali jsme si, proč jsou pro nás stromy důležité a jak se máme v přírodě chovat. Vycházku a pobyt v lese jsme si s kamarády pořádně užili.
Stroj času nás bude provázet po celý školní rok. Dnes jsme se vydali na úplný počátek - do vesmíru. Pan Niec nám ukázal zmenšený model teleskopu, který se už tři roky pohybuje naší sluneční soustavou a získává informace o vzdálených částech vesmíru. Viděli jsme start teleskopu i spoustu zajímavých fotografií, které teleskop poslal na Zemi. Panu Niecovi děkujeme za zajímanou hodinu a těšíme se na další úkoly se strojem času.
Dnešní "Oranžový den" se nám povedl. I když je oranžové barvy v naší škole opravdu hodně, vůbec nám nevadilo, že jí přibylo. V každé třídě to oranžově zářilo.
Děti počítaly své přinesené oranžové předměty a vyráběly ozdoby na naši obří dýni. V ozdobách museli promítnout své znalosti. Prvňáčci ještě vyvázli, teprve začínají a tak svůj díl na dýni ozdobili svými otisky ručiček. Druháci se zrovna učí abecedu, jejich díl tedy obsadila písmena abecedy. Třeťáci dýni ozdobili násobilkou, čtvrťáci se zapotili u skládání básní na téma Dýně a páťáci si určitě libovali ve vyhledávání zajímavostí o dýních. A jaký tedy vznikl příklad? Spočítejte si to pro zábavu i vy podle fotek. :) Nezapomněli jsme se vyfotit ve fotokoutku.
Veledílo se povedlo, tak se koukněte, jaké máte tvořivé děti. Dýně je vystavena na zahradě školní družiny.
Den plný radosti je za námi.