MATEŘSKÁ ŠKOLAZÁKLADNÍ ŠKOLAŠKOLNÍ DRUŽINAŠKOLNÍ JÍDELNAMIMOŠKOLNÍ AKTIVITY

Školní poradenské pracoviště

Úkolem Školního poradenského pracoviště (dále jako ŠPP) je poskytovat komplexní služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům v souladu s vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

ŠPP spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Pracovníci ŠPP vykonávají činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. Poradenské služby v naší škole jsou zajišťovány školním speciálním pedagogem, výchovným poradcem a školním metodikem prevence.

K hlavním cílům ŠPP patří iniciace aktivit vedoucích k zajištění dobrého sociálního klimatu školy – posílení pozitivních vztahů, rozšíření oblastí primární prevence a zkvalitnění péče o děti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a děti nadané.


ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG

Školní speciální pedagog vykonává činnosti depistážní (screeningové), konzultační, poradenské, diagnostické, metodické a intervenční. Dále komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci a spolupracuje se školskými poradenskými zařízeními: pedagogicko-psychologická poradna (PPP) a speciálně pedagogické centrum (SPC). Speciální pedagog vytváří systém včasné identifikace žáků s výukovými obtížemi. Včasnou identifikací zajišťuje žákům intervenci, která je důležitá v předcházení školního neúspěchu. V případě přetrvávajících obtíží nastavuje podmínky pro vhodnou reedukaci (nápravu) a zajišťuje individuální přístup při práci s daným žákem.

Mgr. Kateřina Pišťáková
školní speciální pedagog
+420 722 901 838
pistakova@skolavaclavovice.cz


VÝCHOVNÝ PORADCE

Výchovný poradce se zaměřuje na situace, které nejsou v souladu s dobrým klimatem školy. Navrhuje vhodná opatření, plánuje setkávání zainteresovaných osob, vede individuální konzultace s dětmi, se zákonnými zástupci, informuje o kontaktech na další organizace, které mohou pomoci při řešení obtížných situací. Pedagogové školy se na výchovného poradce obracejí v případě výskytu agresivního chování ve třídě, signálů vedoucích k potížím žáka (osobnostní, rodinné, vztahové), náhlého i opakujícího se neúspěchu během vzdělávacího procesu, obtížné komunikace se zákonnými zástupci, opakovaného porušování pravidel soužití ve škole žákem, krádežích ve třídách atd. Výchovný poradce se také zabývá problematikou vzdělávání žáků a dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a žáků mimořádně nadaných, úzce spolupracuje se školním speciálním pedagogem.

Mgr. Ivana Bertová
výchovný poradce
+420 725 555 910
bertova@skolavaclavovice.cz


ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

K metodické a koordinační činnosti školního metodika prevence patří realizace preventivního programu školy, zaměřujícího se na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prokriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů. Dále zajišťuje metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence sociálně patologických jevů (vyhledávání problémových projevů chování, preventivní práce s třídními kolektivy apod.).

Gabriela Štefanová
školní metodik prevence
stefanova@skolavaclavovice.cz