Pátek jsme si oživili různými aktivitami. Začalo to v matematice, kde si děti opakovaly příklady pomocí počítání s proužky. Slepovaly příklad s výsledkem a vzniklo jablíčko. Zkoumaly geometrické tvary a v myšlenkách se přenesly i domů nebo do přírody a vyhledávaly, co v okolí najdeme ve tvaru čtverce, kruhu, obdélníku či trojúhelníku.
Ve skupinkách v hodině češtiny děti zvládly posloupnost příběhu a ověřovaly si vybavování psacího písma. Bádaly, jaká jsou přinesená jablka. Zkoumaly nejen vlastnosti, ale také tvar a chuť. Jablka měřily, vážily a pozorovaly lupou. Chutě byly všelijaké a protože nám jablka zbyla, určitě z nich ještě něco vytvoříme.
Co bylo na závěr? Pracovní činnosti a skládání z papíru. Děti toužily vytvořit kruh bez stříhání a kružítka. Díky origami skládačce se nám to povedlo. Není to sice úplně krásný kruh, ale podobá se.
No nejsou jablíčka k nakousnutí?